Etiketter

, , , , ,

En helg i regnets tecken… Ursprungligen stod höstmarknad och ponnyridning på dagens program men det fick vi ändra på. Istället hämtade vi Skruttan (som sovit hos mormor) och drog in till Bergvik. Först till Biltema för att köpa en slang till ett av däcken på cykelkärran (ja, punka, så vi har inte provkört den än…) och sen till shoppingcentret för lunch och veckohandling.

På Max, där vi lunchade, såg jag Lassie. Eller ja, Fröken M med familj var det ju. Ibland vet jag inte riktigt hur det står till där uppe. Jag gick förbi deras bord och vi möttes i gången när de gick och jag balanserade dricka – tror ni jag vågade säga: ”Hej, visst är du… [vilket var uppenbart], jag läser din blogg…”? Nä, jag blev plötsligt superblyg. Jaja, jag har outat mig i en kommentar iaf.

Sen bjussade vi mamma på middag och försöksfika. Jag testade några Halloween-recept och det gick väl sisådär… Först ut, spindelpudding (a.k. raw chokladpudding):

Jädrar, vad gott! Och mättande! Och nyttigt! Eller, inte onyttigt iaf! Mamma, jag, och Skrutten gav båda tummarna upp, J en och Skruttan ratade den totalt (trots att jag förklarade att jag gjort den på spindlar som jag fångat i pappas kontor och sen kokat och så…). En chokladpudding gjord på avokado, dadlar, vatten, honung, kakao och lite vaniljpulver.

Sen mina chokladbollar (mandelmjöl, dadlar, jordnötssmör, kakao, vaniljpulver och vatten):

Fy fan, vad äckliga. Skrutten kastade sin med en min av avsmak så långt han kunde, Skruttan tog en tugga och hulkade genast upp den mitt på bordet, mamma skrattade och J sa att ”jag avstår nog efter att ha sett detta”.

Jag har sett så många olika recept på ”nyttiga chokladbollar” så jag ger inte upp. Men detta gör jag definitivt inte igen. Usch, vet ni hur dyrt mandelmjöl är?! Jag grät nästan när jag slängde resultatet.

Efter middagen tog mamma med sig Skruttan hem igen så även i natt har vi bara ett barn hemma.

För att behålla det bruna temat (haha) så har vi klarat oss undan magsjukan tror jag. Eller jag vet inte, men sen i förrgår har det inte hänt något mer på den fronten så jag undrar snarare om de inte ätit något konstigt. Jag vet iofs inte, vad, men märkligt att det kommer helt plötsligt och sen försvinner lika fort på två barn. Samtidigt. Men ja, jag gnäller inte. Hellre två friska kids än två som racer-bajsar samtidigt.

Nu ska jag tvätta av min aspirinmask och om jag har tur kan jag klämma in någon TV-serie innan jag kramar kudden. Tycker jag har gjort mig förtjänt av en jobbfri kväll.