Etiketter

, , , ,

Ett litet gnällinlägg så här på förmiddagen…

[gnäll]
Det är sååå tråkigt att ha två till synes friska barn hemma men som ändå måste ses som potentiella smittbärare. Skrutten racerbajsade ju på dagis igår igen så han måste hanteras som magsjuk. Inte för att han har bajsat så här hemma, så klart. Mäh. Om de ändå hade vett att vara dåliga när de är sjuka.

Skruttan är måttligt road över att a) inte kunna gå till gympan idag och b) inte kunna gå till dagis i morgon (”Varför måste JAG vara hemma för att lillebror bajsar?!” skrek hon nyss och stampade iväg med tårarna sprutandes). Jag måste komma på något i mutväg och jag får nog se igenom vardagens sockerförbud…

Min rethosta ger sig inte och nu börjar jag även känna av näsan. Jag har bestämt mig för att inse att Run4Fun är helkört men mer om det och mina träningsplaner i ett annat inlägg.

Min ansiktsrengöring är slut. Så dumt, det är ju inte så att den – poff – tar slut utan jag har ju märkt att det knappt finns något kvar i flaskan. Ändå har jag inte beställt nytt (MD, måste beställa från England för här har jag inte råd med det).

Vad är det som pågår i USA? Varför finns det inga nya avsnitt av mina serier? Trodde först det var val eller något men det är tydligen inte förrän 6 november…

Jag vill också ha en ny ajfån.

Vi har det sjukt omysigt här! Jag vill ha en massa ljus och nya tjocka filtar i soffan!
[/gnäll]

Så, då fick jag det sagt också. Jag vet inte riktigt, vad vi ska hitta på idag. Jag köpte en ny slang till cykelkärran och J bytte ut den trasiga men jag vet inte om en premiärtur med mig hostandes är så lyckad. Vi snackar ändå att cykla i uppförsbackar med 35 kg extra vikt… Nej, vid närmare eftertanke skiter jag nog i det. 😀

Lika bra att få lite hushållsgrejs gjort. Sen får Skruttan bestämma aktivitet när Skrutten sover middag. Undrar om vi har grejer att göra chokladbollar (”riktiga” som madame säger, inte med dadlar och avokado :-D). Och vi kanske kan bjussa mamma på middag sen (lax, det gillar struliga magar har jag hört).

Jaja, den som lever får se.