Etiketter

, , , ,

Fredag… och inga sjuka barn så idag, strax, blir det fredagslunch med en ofantlig god köttfärsröra från igår, en aspirinmask och senaste avsnittet av The Vampire Diaries!

Egentligen är jag pyttelite gnällig men det lägger jag en timme åt sidan. Varför t.ex. har två av tre ordinarie personal på Skruttens avdelning semester samtidigt? Nu när den tredje blev sjuk fanns där ingen. Nu hade han lugnat ner sig när jag ringde (annars hade han ju fått komma hem så klart!) men jag tycker ändå det är lite… ogenomtänkt.

Och det finns t.o.m. tandkräm med laktos (”Zendium innehåller colostrum, råmjölk, och därmed mjölkprotein. (Zendium innehåller även lysozyme, vilket är äggprotein.)”)! Vilken djungel, jag vill ju bara ha ett bredbart pålägg! Men se, sånt har inte vår Ica. Precis som de inte har vaniljpulver. Eller dadlar. Eller äggvita. Suck.

Nej, nu skiter jag i det, nu inleder jag snart min myslunch!

Hell, yes!