Etiketter

,

I morse satt vi och klurade på vad man kan hitta på en röd lördag. Inte mycket för Js del som fortfarande har ont i foten men jag fick den storartade idén att dra in till Karlstad med kidsen, närmare bestämt till Mariebergsskogen. Mamma hakade på och vi drog efter Skruttens lunchvila.

Planen var, förutom att titta på djur och leka, en picknick med varm choklad och pannkakor men jag lyckades inte steka en enda pannkaka! Första gången med laktosfri mjölk (det var den enda skillnaden) och det gick inte. Jag testade tre olika stekpannor och sen slängde jag allt. Vi bestämde oss för att köpa en bulle eller något på plats – vilket skulle visa sig omöjligt eftersom matställena var stängda. Precis när vi skulle åka någon annanstans kom jag dock ihåg Naturrummet. De hade öppet OCH pannkakor.

Trots några andra små missar (glömt vantarna, glömt barnvagnen,…) hade vi en skön eftermiddag med en massa frisk luft och ben fulla med spring. Jag kom hem med bara en unge, den stora ville sova över hos mormor och det gick bra. I morgon blir det veckohandling och sånt. En skön, lugn helg.

Skrutten blev rädd för precis vartenda djur i Lillskogen. Men så lät grisarna väldigt och några getter tjoade lite extra lät det som…