Etiketter

,

På Skruttans dagis har de disco lite då och då och det är ju kul. Jag blev lite paff när hon kom hem en dag och tjoade ”Judaaaaas” för fulla muggar tills jag kom på: Lady Gaga. Så klart.

Nu verkar de dock ha bytt CD för nu går hon runt och sjunger: ”Ett mirakel som kallas kärleken… oh oh oh….” om och om igen. Suck.

Apropås Melodifestivalen. Häromsisten gick de ju ut med nästa års programledare. Gina Dirawi tycker jag är ett logiskt val, gillade henne förra gången och det var jag ju tydligen inte ensam om, men Danny? Danny Saucedo alltså? Varför? Finns det verkligen ingen som är bättre lämpad och en annan fråga som jag ställer mig: varför vill han utsätta sig för det? Han gjorde ju bort sig rätt så kopiöst förra gången och det kommer han ju att få äta upp om och om igen… Märkligt.

Ja, det kommer ju inte att hindra mig från att titta, absolut inte, men jag tycker att det är ett konstigt val.

Det var lite nattliga funderingar från snorstugan. Skrutten har fått nattsnor eller något. Andra natten i rad. På dagarna är han pigg som en mört. Också det, mycket märkligt.