Etiketter

, ,

Jag var ju sjuk i några veckor och mer eller mindre allt som har med träning att göra tog stopp. Jag har haft det jättetufft att hitta tillbaka till en regelbunden träningsrutin. Inte för att jag inte vet hur men motivationen och orken till organisation (som krävs när man har småbarn, eget företag,…) har lyst med sin frånvaro.

Men nu blir det andra bullar! Fr.o.m. i morgon kommer jag att köra World of Shapes Kick start igen, med pepp från Facebook-gruppen och Lindah, som jag har lovat att rapportera till varje kväll. Jag kommer att köra träningsprogrammet, kombinera det med minst två gånger löpning i veckan och följa kostprogrammet i det stora hela, förutom på lördagar. Jag skiter i siffror men jag måste få till en rutin igen! Jag mådde SÅ bra när jag tränade regelbundet och åt enligt konstens alla hälsoregler (nåja, WoS då) – jag bara måste dit igen! Jag har inte gått upp sen första kickstarten (vilket egentligen är ett under) men det handlar som sagt inte om det. Kondis, styrka, energi och ett hälsosamt midjemått – DIT ska jag tamejfan, om det så är det sista jag gör!

”Titta, nu har jag en mage som mamma!” sa Skruttan idag när hon hade stoppat en ballong under tröjan! Tur att skitungen bara är 4,5 år, hon kommer undan med att vara söt och ovetandes.