Etiketter

, ,

Det sket sig nästan med dagens träning. Men bara nästan. För skam den som ger sig och så!

När kidsen var nattade igår la jag gymmattan och vikterna i position i vardagsrummet för att vara förberedd på morgonen. Planen var att köra styrkan på morgonen och cardion i form av 20 minuter gå-löpning från dagis. Jag struntar i att gå över till gymmet så tidigt eftersom Skruttan vaknar i 9 fall av 10. Hon kommer då och letar efter mig och jag vill inte ha henne rännandes ute i pyjamas i minusgrader, om det så bara är tvärs över gården, och jag skulle då ändå vara tvungen att avbryta för att gå in med henne. Alltså eliminerar vi det störningsmomentet och kör i vardagsrummet. Upp före tuppen och allt.

Igår kväll satt jag iaf och letade efter Excel-tabellen med träningsupplägget och tror ni att jag hittade den? Nä. Jag hittade också bara en av två externa hårddiskar. Jag vet att jag backuppade det men tydligen på den andra, borta med vinden-disken. Jag var så nära (håller upp och trycker ihop tumme och pekfinger) att ta det som ett tecken och skita i allt – men bara i ca 1 minut.

Sen kom jag ihåg min braiga workout-app och bestämde mig för att köra tre program med tre övningar var, alltså 9 övningar. Jag valde bort Hopputmaningen eftersom det med stor sannolikhet hade orsakat en jordbävning här i huset, istället körde jag Konditionscore (bergsklättraren, knästående benpress och längdryggslyft), Stabil mitt (plankan, sidoplankan och sidoplankan med höftlyft) och Fast rumpa (utfallssteg, knälyft – utfall bakåt och benböj åt sidan).

Skruttan, som så klart kom ner mitt i allt låg på soffan och visst inte om hon skulle kolla på Jake och piraterna på TV eller Det flåsande odjuret på golvet framför soffan. Jag har ju som sagt inte tränat på några veckor och ja, det kändes. Och syntes. Och hördes.

Asså appen är verkligen kanon och allt man behöver men jag saknar några övningar med vikter. Hittar jag inte min Excel-tabell kommer jag att skriva ihop ett program med 2 dagar appträning, 2 dagar vikter och 1 dag flås. Och så gå/löpning på det och mina benhinneövningar så klart. Det blir nog bra för när man väl har fått tummen ur är det ju bara SÅ kul!

Nu förbereder jag dagens TV-lunch: hårdkokta ägg, sallad och någon knäckemacka. Tänkte först göra keso-ägg-röra men trots att vi fyllde fem Ica-påsar igår när vi veckohandlade tog vi inte med keso… Ja, och så det senaste The Walking Dead-avsnittet. Jag läste en kommentar om det på nätet: ”Oy, story writers, stop killing Rick’s group!” så det är inte omöjligt att det även blir gråtkalas….