Etiketter

, ,

För någon dag sen satt jag och tittade på alla utspridda leksaker och tänkte att de som inte används borde man sälja/ge bort. Och igår slog det mig: Hoppets stjärna och deras julpaket!

Du packar och skickar saker, leksaker, hygienartiklar (inte begagnade så klart!), mat,… och märker paketet (eller paketen!) med om mottagaren ska vara en barnfamilj eller en pensionär. I år ska jag även packa ett ”pensionärspaket”, det hade pappa gillat. De har dessutom en deal med bussgods så man får bättre priser när man skickar.

Jag är ofta tveksam till de flesta hjälporganisationer. Man tror att man ger ett bidrag men i själva verket försvinner det på administration och annat och kommer inte dit det ska… Ja, lite misstänksamt kanske men man kan ju inte kolla upp det direkt.

Hoppets stjärna och julpaketen dock har jag bara hört gott om och det känns bra. Nu ska jag bara luska ut om sakerna måste förpackas i just banankartonger eller om det är själva storleken det handlar om. Om inte, var får man tag i banankartonger?!

Du kan alltid ge en annan gåva, om nu just julpaket inte är något för dig. Läs mer här.