Etiketter

, ,

Ungefär så här har min dag sett ut hittills:

Fortfarande fruktansvärd lårvärk och nu även huvudvärk på det. Men resten av kroppen känns bättre och med lite frisk luft ska det nog bli folk av mig också. Ska snart dumpa Skruttan på gympan och försöka promenera lite medan hon är där. Träningsmässigt blev det samma arm- och ryggpass som igår.

Matmässigt har jag syndat… Båda kidsen är ju hemma idag och det sammanföll med ett akut sug efter stuvade makaroner som pappa gjorde dem. Det blir allt fler såna tankar just nu, årsdagen för sjöbegravningen närmar sig… Iaf, det är säkert tre år sen jag åt det och jag kan ju inte fråga pappa hur han gjorde så jag improviserade ihop en laktosfri stuvning och serverade makaronröran med köttbullar och en sallad. Och så vi åt. Allihopa alltså. Det är en fröjd att se Skruttan stoppa in gaffel efter gaffel, det är vi inte bortskämda med. ”Mmmhh” lät det både från höger och vänster. Det får bli en repris på det någon gång.

Nej, en märklig dag detta, trots hemmadag och allt. Allt har liksom känts fel och konstigt och tröttsamt. Och då har vi några timmar kvar.