Etiketter

, , ,

Ögoninflammation på vänster öga (jag) – check

18-månaderskontroll på BVC (Skrutten) – check. Lillskrutten skrek/grät från att vi kom in i hallen tills vi gick. Skruttan försökte lugna honom men fick gå ut när han fick sprutan (”Det vill jag INTE se mamma!”). Läkaren frågade om han har vattkoppor. ”Nej, han har kutan mastocytos” sa jag. ”Ah… oh… mast…?” Nä då, hon var intresserad och så (hon hade förträngt att hon hade avfärdat oss med att det var ”några fräknar” för 8 månader sen).

Vi tog upp laktosintoleransen och det behövs inte bekräftas/testas ”officiellt”. Vi har uteslutit laktos i ca 3 veckor nu och i morgon bitti ska vi ge honom ett glas vanlig mjölk. Om magen reagerar är det bevis nog, då ringer jag bara in på måndag morgon och får ett intyg. De testar tydligen inte nödvändigtvis på så små barn och det känns bra att det går så smidigt. Med tanke på hur fin han har varit i magen de senaste veckorna finns det inget tvivel för mig.

Efter besöket gick vi till Ica och åt varmkorv innan vi shoppade för kvällens middag. Makaronilåda har vi kommit fram till. Och en råkostsallad. Det var pappa förtjust i. Och baconlindade dadlar. En himla blandning, men så pappa.

Tre timmar var vi på vift och jag hade gärna sovit middag när vi kom hem, apatrött var jag. Det är tröttsamt att ha ett svidande öga har jag märkt så nu bommar jag igen här och tar helgen. Jag orkar inte träna men jag ska nog dra på mig skorna och gå på barnvagnspromis medan J och Skruttan går och badar.

Jag har planer på en myskväll med fotbad, aspirinmask och utväxtbehandling men vi får se hur jag orkar.