Etiketter

, , ,

Ännu en liten snabbis, mer hinns och orkas inte med just nu. Förändringar på g och ändå står allt still.

Men ja, vill ni veta om mitt hälsotillstånd? Ögoninflammationen hade jag ju nämnt. Den var borta i fyra dagar och jag hann t.o.m. med två ordentliga PWs – tills hostan och snornäsan slog till. Lite kli i halsen är kvar men annars är den förkylningen borta – för att ha blivit utbytt mot….. ett hörselgångseksem. På båda öronen! Det är tamigfan inte sant! Och det kliar! Nåja, jag har en läkartid i morgon och ska då få lite salva.

Som BVC hade utlovat fick sig Skrutten en liten febersläng i fredags, en vecka efter vaccinationen. Eftersom han fortfarande var lite hängig igår bytte vi hemmadag så idag har båda kidsen varit hemma. Är osäker på om Los Skruttos ska gå i morgon, nattsömnen får nog avgöra det.

Och jo, han är så klart laktosintolerant. Efter att ha kört laktosfritt i tre veckor (med resultatet att han äntligen blev riktigt fin i magen) fick han vanliga mjölkprodukter i dagarna två. Första dagen var han lite pruttig och andra dagen brakade det loss i blöjan. Haha, J var begeistrad! Vi kan konstatera att ingen av oss hade saknat att byta fem bajsblöjor per 24 timmar.  Det behövs ingen mer utredning för det och i morgon ska jag få intyget till dagis.

Vad mera? Jo, julen ja. Kan inte riktigt bestämma mig om jag bara tycker det är jobbigt just nu men jag älskar julen och den mysiga stämningen så jag ska allt sparka igång mig och börja fixa med gardiner och kolla lampor och sånt under veckan så kommer nog stämningen på posten. Det fattas bara några få julklappar, julkorten är beställda och jag väntar som en hök på ett 2för1-erbjudande för fotokalendrarna.

Nä ni, bäst att injicera lite kaffe och fortsätta.

Hoppas ni har det bra och myser med förberedelser inför jul. Och jag hoppas att vi snart får snö för det här vädret är ju inte heller direkt en humörhöjare!

Åh, och någon som vet hur vädret är i Egypten runt mars/april?