Etiketter

Efter en händelserik måndag känns det som om det är dags för helg igen nu. Men vi är tydligen inte riktigt där än…

Skruttan halkade på isen igår på dagis och slog sig illa. Ett stort skrapsår på kinden och ett svullet öga… Hon sa att hon mådde illa men hon visade iaf inga tecken på en hjärnskakning. Hon var inte hängig (tvärtom), åt med god aptit och var allmänt på toppenhumör. Det berodde antagligen på att vi hämtade lillebror och mormor och drog in till Karlstad. Först till gammelmormor på snabbfika, sen till frisören (Skruttan vill bara och uteslutande gå till mormors frisör) och efter det avslutade vi en lång dag med middag på IKEA.

morbultad_skruttaEfter en natt med båda kidsen i min säng var två av tre utsövda, jag var inte en av dem. Men, inte mycket att be för.

När vi stod vid busshållplatsen började Skruttan gråta. Hon frös om händerna och hon frös om fötterna. Skrutten var inte heller särskilt road men han hade det ju iaf varmt. -17 grader är inte roligt. Eller ja, om man har rätt kläder går det väl an. Skruttans skor är skitskor som jag dumsnålade med (Snåla på vinterskor? Hur korkat på en skala?) och jag har retat mig på dem sen vi köpte dem. Ungefär. Så till lunchen drog jag och köpte nya, ordentliga skor till henne. Ett par som inte skaver och som förhoppningsvis håller hennes fötter varma. I kombination med en ullstrumpa borde det iaf inte vara ett problem.

Idag är det julavslutning med gymnastikklubben. Eftersom Skrutten blir väldigt snorig fram på kvällen dessa dagar får han stanna hemma med J och Skruttan och jag går och skuttar runt granen.

frusen_skrutt”Asså… märker du inte hur jävla kallt det är? Är det här nödvändigt, kan vi inte bara gå in igen och kolla på Musses Klubbhus?”